سبد خریــــــــــــــــد
ردیف عکس محصول                   نام کالا                   کد کالا قیمت تعداد کل قیمت حذف
3اسیلوسکوپ دو کاناله SDS-9302306003788117400000011174000000
2مولتی متردو کاناله مدل PROVA 8033060027321140000001114000000
1ORP متر پرتابل مدل 8551 °C/ORP306004920010
بستن

تعمیر یخچال در منزل ، تعمیر یخچال،یخچال

انواع تصفيه آب خانگي و صنعتي

راهنمای نگهداری از فریزر

فریزر یکی از اجزای اساسی هر آشپزخانه است که فضای ذخیره سازی اختصاصی مورد نیاز یخ ، وعده های غذایی از قبل ساخته شده ، دسرهای منجمد و سایر موارد را فراهم می کند. در حالی که بسیاری از مالکان خانه از واحدهای فریزر خود بهره می برند ، در واقع تعداد کمی از افراد می دانند که چگونه می توانند در این لوازم خانگی تعمیر و نگهداری کنند ، و آنها را در معرض خطر مشکلات عمده تعمیر جاده قرار می دهد.


تعمیر و نگهداری منظم یکی از مولفه های اصلی در افزایش طول عمر لوازم خانگی شماست و برای کمک به جلوگیری از مشکلات تعمیرات فریزر ، ما راهنمایی برای برخی از کارهای معمول نگهداری فریزر ایجاد کرده ایم.

دهانه درب و فریزر را تمیز کنید

با یخ زدگی فریزر ، رطوبت در اطراف دهانه تخلیه و ظرف آن جمع می شود. عدم از بین بردن دوره ای این رطوبت می تواند شرایط مناسبی را برای رشد کپک ایجاد کرده و باکتری های مضر را وارد دستگاه و آشپزخانه کند.

قبل از دسترسی به دهانه تخلیه یا ظرف ، حتماً فریزر خود را از برق بکشید. در مرحله بعد ، به دهانه تخلیه دسترسی پیدا کنید و رسوبات معدنی یا مواد زائد را که ممکن است باعث مسدود شدن اجزا شود ، از بین ببرید. شما ظرف زیر فریزر خود را پیدا خواهید کرد ، و جریان خنک کننده سیم پیچ های خنک کننده آن را جمع می کند. مشبک جلو دستگاه را بردارید تا به تشت دسترسی پیدا کنید ، آن را با احتیاط بلغزانید و آب اضافی آن را دور بیندازید.

لاستیک آببندی درب فریزر را بررسی کنید

مهر و موم درب فریزر تضمین می کند که درجه حرارت سرد در واحد شما به دام افتاده و شرایط ایده آل برای یخ و کالاهای منجمد را فراهم می کند. اگر در واحد خود متوجه نوسان یا گرم شدن درجه حرارت شدید ، ممکن است مشکل مربوط به خرابی لاستیک آببندی باشد.

برای جلوگیری از مشکلات درزگیری درب ، مهم است که به طور مرتب لاستیک آببندی را از نظر آسیب یا خرابی بررسی کنید. در صورت مشاهده گرد و غبار یا زباله در اطراف لاستیک آببندی ، باید آن را تمیز کنید ، اما مهمتر است که به دنبال شکاف ، سوراخ ، اشک یا سایر علائم شکسته شده مهر و موم باشید. در صورت مشاهده علائم آسیب دیدگی ، می توانید برای فریزر خود لاستیک آببندی درب جایگزین سفارش دهید. اگر لاستیک آببندی خوب به نظر می رسد ، اما هنوز هم ناهماهنگی دما را مشاهده می کنید ، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که با یک تکنسین تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید.

نکاتی سریع برای نگهداری فریزر

دفترچه راهنمای واحد خاص خود را بررسی کنید. فریزرها انواع مختلفی دارند و می توانند دستورالعمل های مراقبتی و نحوه قرارگیری قطعات کمی متفاوت باشند ، بنابراین مطمئن شوید که با نحوه کار خود آشنا هستید.

فریزر را در یک منطقه با درجه حرارت ثابت قرار دهید. تغییرات شدید دما در خارج از واحد شما باعث می شود که فریزر در کار خود بیشتر کار کند و باعث فشار شود. به نظر می رسد درجه حرارت سرد به یخچال فریزر کمک می کند ، اما به یاد داشته باشید که این دما فقط برای مقاومت در برابر دمای یخ زدگی داخلی است! همچنین توجه داشته باشید که سیم پیچ های کندانسور می توانند گرما را منتشر کنند ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که فضای کمی برای جریان هوا بین فریزر و دیواره ها یا موارد نزدیک وجود دارد.

ترموستات را مرتباً چک کنید. بسیاری از فریزرها دارای ترموستات داخلی هستند ، اما اگر دستگاه شما اینگونه نیست ، می توانید از دماسنج استفاده کنید. دما باید روی 0 درجه فارنهایت (-18 درجه سانتیگراد) تنظیم شود ، بنابراین در صورت لزوم کنترل ها را تنظیم کنید. اگر واحد شما به تنهایی شروع به نوسان می کند ، باید آن را بررسی کنید.

واشر ها را مرتباً چک کنید. واشر یا مهر و موم فریزر شما باعث می شود که هوای سرد داخل بماند و هوای گرم خارج از واحد باشد. اگر مهر و موم خراب یا خراب باشد ، فریزر شما نشت می کند و عملکرد آن آسیب می بیند. اگر متوجه آسیب دیدگی شدید ، سریعاً واشر را تعویض کنید تا در مصرف انرژی خود صرفه جویی کنید.

فریزر را تمیز نگه دارید. به راحتی می توانید فریزر خود را با یک پارچه مرطوب و مواد شوینده ظرف تمیز کنید. مطمئن شوید که به تمام قسمتهای داخلی ، خارجی و مهر و موم رسیده اید. برای از بین بردن نشت شدیدتر و خوشبو کننده ها می توانید از اسپری شوینده استفاده کنید تا بوهای نامطبوع را از بین ببرد. جمع شدن یخبندان طبیعی است و برای از بین بردن تجمع باید مرتباً واحد را یخ زدایی کنید (برای جزئیات بیشتر به زیر مراجعه کنید).

فریزر را پر نگه دارید. برای بهترین نتیجه ، فریزر خود را حداقل نیمی از غذا پر کنید. این به ثبات دما و پایین نگه داشتن انرژی کمک می کند. به نظر می رسد ضد شهودی باشد اما غذا هنگام باز شدن درب دمای خود را راحت تر از هوای ساده حفظ می کند.

مراحل تمیزکاری فریزر 

همه مواد غذایی را بردارید.
دستگاه را از برق بکشید یا ترموستات را خاموش کنید.
پس از ذوب شدن تمام یخ ها ، فاضلاب را از برق بکشید. یخ ها را خراش ندهید.
صبر کنید تا فریزر خشک شود.
دوشاخه را برگردانید و دستگاه را دوباره روشن کنید.
پس از بازگشت دما به 0 درجه فارنهایت ، غذا را برگردانید. این ممکن است تا 24 ساعت طول بکشد.
نگهداری از فریزرهای عمودی
یخ زدایی خودکار

بعضی از فریزرهای ایستاده دارای چرخه یخ زدایی خودکار هستند که به طور کلی دو بار در روز اتفاق می افتد و یخ زدگی را از روی سیم پیچ ها خارج می کند. آب سپس به درون ظرفی در پایین واحد تخلیه می شود. آب باید به طور طبیعی تبخیر شود ، بنابراین نیازی نیست که ظرف را خالی کنید. با این وجود ، باید یک و چند وقت تابه را چک کنید و آن را با مواد شوینده ظرف تمیز کنید تا مطمئن شوید پر نمی شود ، بوی بد نمی دهد یا کپک نمی زند. دفترچه راهنمای شما نحوه دستیابی و برداشتن ظرف را به شما نشان می دهد.

همچنین باید حداقل سالی یکبار گرد و غبار و گرد و غبار سیم پیچ های کندانسور و فن خنک کننده را پاک کنید. اگر اجازه دهید تجمع رخ دهد ، واحد شما باید بیشتر کار کند و انرژی بیشتری را برای خنک ماندن مصرف کند. دستگاه را از برق بکشید و سپس با استفاده از برس موی و جاروبرقی گرد و غبار ، آلودگی و موی حیوانات را از بین ببرید. بهتر است برای از بین بردن گرد و غبار از هوای متراکم استفاده نکنید ، زیرا این امر می تواند باعث شود که اسم حیوان دست اموز بچه ها بیشتر در واحد قرار گیرد ، باعث انسداد شود و در فن قرار گیرد.

یخ زدایی دستی

اگر فریزر ایستاده شما به یخ زدایی دستی نیاز دارد ، یا اگر نیم اینچ یخ روی دیوارها جمع شده است ، باید روال مشابه روال فوق را دنبال کنید. تمام غذا را از فریزر خارج کنید ، آن را خاموش کنید ، اجازه دهید یخ به خودی خود ذوب شود ، فریزر را دوباره روشن کنید و بعد از اینکه دما به حالت عادی رسید ، غذا را تعویض کنید.

خدمات تعمیر و نگهداری فریزر برتر

بسیاری از صاحبان خانه ها غالباً از نگهداری فریزر چشم پوشی می کنند ، اما بازرسی منظم از لوازم شما عملکرد صحیح آن را برای سالهای آینده تضمین می کند. اگر می دانید چگونه کارهای معمول نگهداری را در فریزر خود انجام دهید ، می توانید طول عمر یخچال خود را افزایش دهید.



متأسفانه ، تعمیر و نگهداری منظم نمی تواند از بروز همه مشکلات تعمیرات فریزر جلوگیری کند و اگر به مشکل خاصی برخوردید و نمی توانید آن را برطرف کنید ، حتماً با یک سرویس حرفه ای تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید.

منبع : بخش آموزش ایران صنعت www.irsanat.com   باز نشر این مطلب بدون ذکر منبع و لینک سایت ممنوع می باشد 
کلید واژه : راهنمای نگهداری از فریزر ، یخ زدایی دستی ، مراحل تمیزکاری فریزر ، ترموستات ، لاستیک آببندی درب فریزر ، تعمیرات یخچال فریزر ، تعمیر یخچال فریزر

گرد آورنده : irsanat.com :( محمدرضایی )
تاریخ ارسال :  1399/7/10     
تعداد مشاهده :4698
ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : نگهداری وتعمیرات


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 67
تاریخ :1403/2/11
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.